keskiviikko 27. heinäkuuta 2016

#3 JOS HEVOSENI OSAISI PUHUA...


Jos seuraat minua instagramissa, tiedätkin jo mitä kaikkea on tapahtunut. Hevosystäviä on tullut yksi lisää, lämminverinen tamma Muuni. Muunista on tulossa lisää postauksia, sekä oma sivu, kuten Noalla ja Dollarillakin on.
Viime viikko meni hujauksessa ohi. Sunnuntai illasta keskiviikko iltaan olin isosena isojen junnuleirillä ja sieltä suoraan menin Dollarin ja Muunin tallille ja olin haukiputaalla yön. Seuraavana aamuna tehtiin aamutalli jonka jälkeen ratsastettiin. Keskiviikko iltana mentiin maastoon ja torstai aamuna menimme merelle. Molempina päivinä ratsastin Muunilla ja tätini ratsasti Dollarin.
Torstai illan olin kotona ja perjantaina menin valokuvaamaan Jääliin ratsasteluja. Illalla menin kaverilleni yöksi ja lauantaina taas Jääliin ratsastamaan Noa, sunnuntaina oli kotipäivä, jolloin olisi pitänyt kirjoittaa blogia, mutta päädyinkin vain muokkailemaan kuvia. :D

Halusin tehdä tämän haasteen, sillä tämä tuntui tosi hauskalta ja mieluiselta. Hevosenani nyt toimii Dollari!
… maastossa tulisi peura vastaan?
”Herran tsiisus ja jeesus, eiku hetkinen, siis noita on nähty ennenkin.. nuo söi aina talvella meikän eväät! mihinköhän ne menee?”
… saisi yhtäkkiä ravikärryt taaksensa?
”et oo tosissas, joudunko mä taas noita vetää! oikeestaa tää on ihan kivaa, päästeltäskö vähä mun höyryjä suoralla?”
… eläinlääkärin auto kurvaisi tallipihaan?
”Mää en enää tykkää teistä, viimeksi nää pisti muhun ainetta ja mää torkahin. Olisin halunnu tietää mitä ne tekee.. eikä ne antanu mulle ees herkkuja”
… kiukkuisen näköinen ihminen lähestyisi?
”Ai Jonna huomasi et mä olin kakkinu kuppiini.. Noo, ei se mulle voi olla vihanen, mää meen sen luokse ja kerjään siltä herkkuja niin sen sydän sulaa.”
… maastoreissulla joutuisitte jonon hännille?
”Aina täällä hännillä.. Mikä maksaa!? Miksei me voida juosta? Noo toisaalta on täällä parempi ku keskellä. Ai nyt me juostaa, on aika painaa Jonnan kädet makarooniksi!”
… kengittäjä sovittaisi uutta kenkää kavioon?
”Okei, jos tässä kestää vielä kovin kauan, en ehkä itse jaksa kannatella koipeani. Kylläpä väsyttää! Miks sä oot niin hidas, mun jalka painaa ku synti...”
… kissa loikkaisi yllättäen heinikosta kentälle?
”apuaaa! mikä tuo oli?”
… esteradalla okserin alle olisi piilotettu vesimatto?
”Rajansa kaikella, tuota en kyllä hyppää!
… ruoka-aika lähestyisi, mutta iltatallin tekijä olisi myöhässä?
”Nälkä, nälkä, nälkäää! Halooo, täällä kuolee pieni ja suloinen ja urhollinen pappa nälkään!”
… satulavyötä kiristettäisiin kiireellä monta reikää kerrallaan?
”hmph. mä tukehdun, en saa happee!”
… koulutunnilla väistöt kaikkiin ilmansuuntiin alkaisivat ärsyttää?
”Mää en osaa tätä, kaikki on liian hankalaa, en pysy enää pöksyissäni. Saan pian raivokohtauksen!”
… trailerin silta laskettaisiin alas, ja hevosesi pitäisi kavuta kyytiin?
”No mikäs tässä, mun häntä on pian kalju! >:3”
… olisitte maneesissa ratsastamassa, kun lunta alkaa tippua katolta?
”Huuiiiiii! Nyt pakoon” tai toinen "jaa..."
… muut hevoset olisi haettu sisään ja hevosesi olisi jäänyt viimeiseksi?
"eiköhän ne mut huomaa jos saan paniikin.. Mietitääs... Aa nyt mä muistan tän pukkirodeosilmukkahypyn!"

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti